Ik ben Alfred Verhoeven, van huis uit jurist, maar al meer dan 30 jaar werkzaam in Marketing, Sales en Communicatie, waarvan 20 jaar als zelfstandig ondernemer.

Ik heb de laatste jaren promotieonderzoek verricht aan de Universiteit van Tilburg, de Erasmus Universiteit en de VU, dat de naam Marketing the Rainbow* draagt. In de loop van dit onderzoek bleek dat het thema bij veel mensen en bedrijven aansprak, maar dat niet veel mensen weten wat ze er mee aan moeten. Kortom: ik blijk opeens dé expert te zijn op dit gebied. Aangenaam!

Met mijn jarenlange ervaring in Marketing en Sales, een uitgebreid netwerk op diverse gebieden, en een portefeuille waarin succesvolle LHBT-projecten reeds zijn gerealiseerd (The 6PC Network, GayDay@Efteling, FunGayDay, @ ease events with a plus) ben ik optimaal in staat om jou of je organisatie te adviseren omtrent de marketing strategie, met name wanneer het een overweging is om de LHBT-consument te benaderen, of jouw bedrijf een LHBT-vriendelijk imago te geven, zonder in de valkuil van "pinkwashing" te vallen.

Voor een uitgebreid CV en staat van dienst verwijs ik naar de website van mijn bedrijf BRIGHT Marketing Solutions of naar mijn LinkedIn profiel.

Mijn onderzoek spitst zich toe op de geschiedenis van gay marketing over de laatste 60 jaar in met name de VS en Nederland. Het laat een groot aantal successen en missers zien, pioniers als IKEA en Absolut vodka, boycotts van conservatieve groeperingen, rolmodellen, en alles er omheen.